Rogaška Slatina mesto krožišč

Na poti skozi mesto, kot je Rogaška slatina se boste verjetno načudili koliko krožišč ima tako  malo mesto. Toda marsikatero mesto v Sloveniji umika klasična križišča, kjer je promet urejen s pomočjo semaforja oziroma prometnih znakov ter namesto tovrstnih križišč raje gradi krožišča. 

In tako prometno ureditev lahko zasledite v mestu kot je Rogaška Slatina. Torej zakaj so se v Rogaški Slatini odločili, da bodo zgradili krožišča, ki predstavljajo nov strošek v občinskem proračunu. Zelo preprosto: Evropske smernice usmerjajo občine v tovrstno prometno rešitev, saj krožišča zagotavljajo večji pretok prometa in večjo varnost v samem krožišču. 

Ti dve dejstvi, pa sta danes popolnoma dokazljivi. Vse kar morate storiti, je da stopite v bližino enega izmed krožišč in kaj hitro boste opazili, da je promet resnično hitrejši in bistveno bolj varen. 

Torej zakaj je promet v Rogaški Slatini hitrejši? Rogaška Slatina odgovarja na to vprašanje s preprostim testom, testom pretoka vozil. Od kadar so v mestu odstranili vsa križišča, se je pretočnost prometa povečala tudi za do dvajset procentov. Zaradi krožišč, ne prihaja do ustavitve avtomobila in posledičnega zamika pri speljevanju. In če se postavite v bližino krožišča v Rogaški slatini boste to tudi zlahka opazili. Če pa slučajno pride do povečanega prometa, pa se promet odvija izmenično po sistemu zadrga. 

Kar se pa tiče varnosti, pa je primerjava med križišči in krožišči popolnoma nesmiselna. Če so nesreče v primeru križišča večjega obsega in kjer nastanejo večje poškodbe, nesreč v primeru krožišč dobesedno ni. Če pa bi take nesreče tudi nastale, bi verjetno v večini primerov govorili o prometnih nesrečah z manjšo gmotno škodo. In tudi o tem priča Rogaška Slatina, ki je dobesedno izkoreninila prometne nesreče v samem mestu. 

Torej, če je Rogaška Slatina priča uporabnosti implementacije krožišč, potem lahko marsikatero mesto poseže po podobni mestni ureditvi. In ko se vozim po Rogaški Slatini lahko potrdim vse zgoraj napisano.